Behandeling slijmbeursontsteking knie bij Fysio Almere

Wat kan ik doen zodat mijn knie niet meer zo'n pijn doet?

Het doet vlak onder je knieschijf pijn. Daar is het ook dikker. Bewegen doet pijn, zeker als je je knie helemaal buigt. Je hebt al van iedereen gehoord dat je moet rusten. Dat doe je ook. Ondertussen vraag je je af: “Is er dan helemaal niks dat ik kan doen?”

Slijmbeurs ontsteking knie, hoe zat het ook alweer?

In je knie komen de botten van je dijbeen en onderbeen bij elkaar. Op die botten zit, als bescherming, kraakbeen. Stevige banden rondom het gewricht houden het bij elkaar en dat kun je bewegen met je pezen en spieren. Welnu, tussen die pezen en het bot zit je slijmbeurs. En dat is ontstoken. Vandaar ook dat het vooral pijn doet als je beweegt.

We kunnen je helpen

Als de pijn accuut is, is rusten inderdaad het beste advies. We kunnen soms helpen de pijn te verlichten. In dit stadium komen we graag even bij je langs, om te kijken hoe het met je gaat en of we je inderdaad al een beetje kunnen helpen. Zo kunnen we je herstel goed volgen en rustig aan beginnen met rekoefeningen als je daaraan toe bent. Vooral bij het laatste stadium, het sterk maken van je spieren, kunnen we veel voor je doen.

peesontsteking knie Almere

Vooral ook om herhaling te voorkomen.

Naast sterkere spieren, krijg je advies over je houding en manier van bewegen. Die slijmbeursontsteking in je knie kwam namelijk niet uit het niets. Het is het gevolg van chronische overbelasting. Een verkeerde houding of een verkeerde beweging die je keer op keer maakt. Dat kan bij je werk zijn of bijvoorbeeld bij het sporten (bijvoorbeeld hardlopen). Samen komen we er achter wat bij jou tot je klacht geleid heeft en hoe je kunt voorkomen dat dat weer gebeurt.

Wil je meer weten?

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen je graag bij jouw herstel!